24HR—en digital byrå med teknisk briljans

Vi har över 18 års erfarenhet inom webb och digital teknik. Vi har varit med ett tag. Man skulle faktiskt kunna säga att vi har varit en del av webbranschen så länge som det funnits en webbransch.

Under åren har vi haft många chanser att bli omoderna. Men…

Vi gjorde spel och uppslagsverk på CD-ROM. Vi utvecklade och sålde vårt eget publiceringsverktyg samt programmerade tekniskt avancerade Flash-sidor.

Sedan dess har det hänt en hel del i världen. Och med oss. Vi har vunnit priser, gjort fler projekt än vad vi faktiskt kommer ihåg och klarat oss genom flera lågkonjunkturer. Hade vi stannat vid Flash och CD-ROM så hade vi gått under för längesen. Men här är vi. Fortfarande.

alt text Idag gör vi kampanjsidor som är integrerade med sociala medier istället för kortlivade Flash-siter. Vi har gjort en navigeringslösning för storskärm åt IKEA Centres, digital lojalitet åt Toyota med satsningen Min Toyota, samt en avancerad interaktiv tjänst åt Folkhälsoinstitutet/Stockholms läns landsting för spelmissbrukare.

Vi har gjort API:er åt Scan, Absolut Vodka och faktiskt även till Sverige…ja, landet alltså. Ett alltigenom fantastiskt uppdrag från Svenska Institutet i att göra en slags informationshub för Sverige-marknadsföring.

Vi har varit verksamma i nästan 18 år i en av de mest föränderliga branscher som finns. Om det är av arv eller miljö låter vi vara osagt, men vi har kvar tron på att nyfikenhet och kreativitet är de starkaste och bästa av drivkrafter i vår värld. Just nu är vi bäst i världen på API:er och digital lojalitet, imorgon kanske vi är bäst i världen på något mer. Visst kan vi stöta på problem. Men teknikrevolutioner är inget som håller oss vakna om nätterna.