Om 24HR

Vi på 24HR brukar inte prata om att vi producerar. Vi säger att vi skapar. Vi skapar nya sätt att kommunicera, nya sätt att lösa problem på, nya sätt att få ut det där lilla extra av en webbplats eller en applikation.

På vår kundlista hittar man Scan, IKEA Centres, Mercedes-Benz, Alfa Laval, Stockholms läns landsting, Zeta/Di Luca & Di Luca och Teaterförbundet, för att nämna några av de större. Vi har också mångåriga relationer med mindre kunder som fotografagenturen Agent Bauer eller Malmö Konsthall. För oss är alla utmaningar lika stimulerande oavsett vad ett projekt omsätter i antal kronor.

cropit

Vi utformar och skapar digitala lösningar som t ex applikationer, API:er, och affärskritiska webbsidor eller produkter till flertalet enheter. Och även om vi ibland tenderar att bli tekniskt nördiga, är vårt perspektiv i slutändan kommunikatörens. Vi är, som vi brukar uttrycka det, vänner både med marknadsavdelningen och IT-avdelningen.

Vi arbetar gärna tillsammans med partners inom reklam, lojalitet/CRM, PR eller IT. Exempelvis byråer som Climber, South, Fishbone, WDW Creative, Antrop och Conversionista.

Idag är vi ca 25 personer fördelade på våra kontor i Stockholm och Malmö.

Vill du hålla koll på vad som händer med webben?

24HR har ett nyhetsbrev där vi skickar ut länkar till intressanta artiklar och bloggposter om nya trender och tekniker som dyker upp. Ett utmärkt sätt att hålla koll på vad som händer med webben.

Det låter intressant

  • Länktips
  • Inbjudningar till kundevent
  • 24HR skvaller

24hr-gurl-idea

Affärsidé

”24HR skapar digitala lösningar med teknisk briljans”

Den tro som genomsyrar allt vi gör, betyder att vi aldrig strävar efter att göra en digital lösning för lösningens skull. Vi förstår att våra kunder kommer till oss för att de vill få en briljant digital lösning, och det är vår uppgift att skapa den. Det är själva grunden i vår affärsidé.


Process & Metod

Vår projektmetod, som omfattar strategi, idé/koncept och genomförande säkerställer att vi genomför projekten så smart och effektivt som möjligt. Vår metodik borgar för att vi alltid vet på vilket sätt vi ska förhålla oss till processen i ett projekt.

Strategi

För att snabbt sätta oss in i din affär inleder vi med en analys, eller förstudie, för att hitta de tekniska och affärsmässiga utmaningar och möjligheter som ett projekt innebär. Naturligtvis finns det projekt som inte kräver så mycket analys eller förstudier, men ett tydligt brief-förfarande är alltid värt att satsa på.

Idé och koncept

Att ta fram rätt tekniskt koncept och arkitektur kräver stor kunskap. Den attityden leder oss till smarta idéer som i sin tur gör att det skapas ett värde till kunden; antingen rent ekonomiskt eller imagemässigt.

Genomförande

Hos oss är du som kund med under hela utvecklingsarbetet, i varje del av processen. Vi bygger sedan lösningen, bit för bit, i enlighet med vilka delar som är viktigast för dig att få klara först. Du som kund bestämmer när du känner att lösningen uppfyller dina krav, även om det innebär att projektet är klart efter halva tiden.

Uppföljning

Ett genomfört projekt är inte helt genomfört om vi inte gör en uppföljning och analyserar vad vi kan utveckla till nästa gång.

UX

Som en röd tråd genom hela projektet löper ett ständigt pågående UX arbete. Uppnådde vi det vi ville? Möts affärsnyttan och användarens önskemål på bästa möjliga sätt? Med hjälp av nya insikter i varje fas förfinar vi kontinuerligt projektet.